dimecres, 12 de desembre del 2018

LA RUTA DEL XATÓ A CAPRABO



El Chef Caprabo presenta
una nova edició de la Ruta Gastronòmica del Xató


La iniciativa s’emmarca en el Programa de Proximitat per Comarques de Caprabo.



l’espai Chef Caprabo de L’illa Diagonal de Barcelona ha acollit la presentació d’una nova edició de la Ruta del Xató. Una Ruta que es defineix com una aventura per promocionar i difondre la tradició i les diferents elaboracions d’un plat l’origen del qual s’estableix en diferents comarques catalanes, a l’Alt Penedès, al Baix Penedès i al Garraf I que són els tres escenaris en els que es desenvolupen aquestes jornades amb diverses activitats lúdiques i didàctiques. Caprabo segueix així apostant per la producció de proximitat i potenciant les jornades gastronòmiques que posen en valor els productes de la terra i les tradicions gastronòmiques i culturals.


La vicepresidenta de la Ruta del Xató, Núria Carbó, i el director de la campanya, Jordi Corella, han presentat les novetats de l’edició d’aquest any, juntament amb Fernando Tercero, Responsable de Proximitat de Caprabo.

En la vint-i-dosena edició de la Ruta Gastronòmica del Xató, Josep M. Albet i Noya, president de la D.O. Penedès, és l’ambaixador de la temporada 2018-2019.



 
La presentació a Chef Caprabo ha comptat amb un showcooking dels xefs Josep Maria Sánchez i Xavier Boronat, del Catering Caserco de Vilanova i la Geltrú, i del xef Toni Palacios, del Catering Restaurant Eusebio de Calafell. El maridatge ha estat presentat pel director de la D.O. Penedès, Francesc Olivella.

La Ruta del Xató se celebra des de l’any 1997 a les poblacions de Calafell, El Vendrell, Sitges, Vilafranca del Penedès, i Vilanova i la Geltrú.  El Xató és un plat que s’elabora amb escarola, bacallà, tonyina, anxoves i olives arbequines, principalment. La salsa que acompanya aquest plat resulta d’una combinació estratègica d’ametlles, avellanes, alls, pa, nyores, bitxo, oli, sal i vinagre. Cadascuna de les poblacions referents en l’elaboració del Xató compta amb una variant pròpia.

Una iniciativa molt divertida 

Per fomentar el coneixement del Xató, la Ruta Gastronòmica d’enguany ha creat un àlbum de cromos col·leccionables. Cada vegada que un comensal demani Xató en un restaurant de la ruta, rebrà un sobre amb cinc cromos, que mostren experiències que es poden realitzar a cada municipi participant. L’objectiu és convidar a visitar el territori i a viure experiències delicioses amb el Xató en família, amb els amics o en parella.

Programa de Proximitat per Comarques de Caprabo

Caprabo és la companyia de supermercats que més aposta per la producció de  productes de proximitat. El 2015 va signar un acord amb la Federació Catalana de DOP i IGP. També té un acord amb la Federació Catalana de Cooperatives Agràries (FCAC). Tots dos acords s’emmarquen en el Programa de Proximitat per Comarques de Caprabo, pel qual s’han introduït en els últims anys fins a 2.600 productes de proximitat de les diferents comarques de Catalunya procedents d’uns 300 petits productors i cooperatives agrícoles.

Caprabo,  pioner en introduir totes les DOP

Caprabo és l’únic supermercat que compta amb els 11 productes amb Denominacions d’Origen Protegies (DOP), en coherència amb la seva radical aposta i compromís amb la producció de proximitat. Els productes són: la DOP Arròs del Delta de l’Ebre, la DOP Avellana de Reus, la DOP Formatge de l’Alt Urgell i la Cerdanya, la DOP Mantega de l’Alt Urgell i la Cerdanya, la DOP Mongeta del Ganxet, la DOP Pera de Lleida, les 5 DOP d’oli: DOP Les Garrigues, DOP Siurana, DOP Oli del Baix Ebre-Montsià, DOP Oli de la Terra Alta, i DOP Oli de l’Empordà. 

Caprabo

Caprabo és la companyia de supermercats de referència a Catalunya, el seu principal mercat estratègic, on va néixer l’any 1959. És l’empresa de supermercats més antiga d’Espanya. Compta amb 330 supermercats a Catalunya que es caracteritzen per la seva innovació, la seva diferenciadora proposta de productes frescos, la qualitat del servei i per comptar amb la més gran varietat de marques per metre quadrat del mercat. Té un ferm compromís amb els productes de proximitat. Cada dia, més de 200.000 persones compren en els supermercats Caprabo. Més d’un milió de persones utilitzen de manera regular la targeta client de Caprabo. Caprabo és pionera en la venda d’alimentació per Internet a través de www.capraboacasa.com i la primera companyia en disposar d’app de compra completa. Caprabo forma part del Grup Eroski.